Zabawna historyjka 77 (should)
5 zł
Tematyka | |
---|---|
Poziom |
Oferowana tu karta pracy odnosi się do artykułu „Zabawna historyjka 77„, w którym omówione zostały różne znaczenia czasownika modalnego should oraz 3 konstrukcje, w których go używamy.
Czasownik modalny should używamy w zaleceniach, jak i w przypuszczeniach (prawdopodobieństwie). Poznaj trzy konstrukcje, w których go używamy (tj. should do, should be doing, should have done) i ich znaczenie.
Ta krótka minilekcja nie tylko wyjaśnia, jak i kiedy używamy czasownik modalny should w zdaniach, ale także pomaga utrwalić to zagadnienie dzięki załączonym ćwiczeniom.
„Pół żartem, pół serio” – nauka słownictwa, gramatyki i umiejętności mówienia z wykorzystaniem autentycznych materiałów.
Opis
W strefie PREMIUM znajdziemy karty pracy (w formacie pdf) do artykułów z każdej kategorii (Gramatyka, Słownictwo, Wymowa oraz “Pół żartem, pół serio”). Wszystkie odpłatne karty z ćwiczeniami możemy edytować *.
Rozwiązanie idealne dla ucznia, jak i nauczyciela.
Podczas współpracy online uczeń może uzupełniać ćwiczenia udostępniając swój ekran. Natomiast nie chcąc tracić czasu na uzupełnianie całej karty w czasie lekcji, uczeń może wykonać ćwiczenia i przesłać plik z odpowiedziami jako zadanie domowe.
Oferowana tu karta pracy odnosi się do wpisu „Zabawna historyjka 77„, w którym omówione zostały różne znaczenia czasownika modalnego should oraz 3 konstrukcje, w których go używamy.
Karta pracy składa się z trzech części:
– prezentacja struktur (trzy konstrukcje zdań z czasownikiem modalnym should) oraz wyjaśnienie znaczeń niektórych słów,
– ćwiczenia automatyzujące (utrwalające i powtórzeniowe) oraz komunikacyjne,
– klucz do ćwiczeń.
W zestawie 2 pliki PDF:
- zestaw dla ucznia (bez klucza)
- zestaw dla nauczyciela (z kluczem)
ROZWIJANIE SŁOWNICTWA:
– prezentacja słownictwa w autentycznym kontekście (joke),
– wyjaśnianie znaczeń (słowniczek z ekwiwalentami w języku polskim),
– ćwiczenie leksykalno-frazeologiczne (uzupełnianie luk wyrazami z ramki),
– ćwiczenie komunikacyjne (powtórzenie / odtworzenie anegdotki).
ROZWIJANIE GRAMATYKI:
– prezentacja zagadnienia w kontekście,
– omówienie struktur (trzy typy zdań z czasownikiem should, tj. should do, should be doing, should have done),
– ćwiczenie utrwalające (tłumaczenie polskiego fragmentu podanego w nawiasie na język angielski).
ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI MÓWIENIA
– połączenie mówienia z czytaniem,
– zastosowanie nowych form językowych w samodzielnej wypowiedzi wielozdaniowej z naciskiem na poprawność (zastosowanie czasownika should w odpowiedniej konstrukcji zdania).
Poziom: B2
* Adobe Acrobat Reader (bezpłatna aplikacja) umożliwia edycję (uzupełnianie i zapisywanie) plików pdf.