Z myślą o swoich grupach opracowałam 3 konspekty lekcji.
Konspekty z cyklu „Lessons Based on Books”, nawiązujące do popularnych książek znanych autorów:
- Brian Tracy Eat That Frog!
- Gary Chapman The 5 Love Languages®
Konspekt z cyklu „Lessons Based on TED talks”:
- Tim Urban “Inside the Mind of a Master Procrastinator”
Materiał sprawdzi się na zastępstwach lub w okresie pracy „bez podręcznika”. Przygotowując poniższe plany, kierowałam się potrzebami moich uczniów (tj. studentów politechniki) oraz zasadami metodyki komunikacyjnej i zadaniowej.
Brian Tracy „Eat That Frog!”
Poziom: B1/B2
Czas: 90 min
Lekcja opracowana na podstawie książki pt. Eat That Frog! autorstwa Briana Tracy, poświęcona tematyce zarządzania czasem (planowanie, ustalanie priorytetów i organizacja pracy). W czasie lekcji uczniowie oglądają krótkie wideo (4:51) pt. „Eat That Frog & The ABCDE Method”, udostępnione na kanale autora.
W czasie lekcji uczący się poznaje autora, jego publikacje oraz jego strategie.
Lekcja składa się z 12 zadań (zamkniętych oraz otwartych), rozwijających wszystkie sprawności językowe. Przykładowe typy zadań to:
– luki na podstawie selekcji z banku;
– luki częściowe (dana pierwsza litera);
– dopasowywanie wyrazów do definicji;
– dobieranie (sprawdzające znajomość idiomów oraz struktur gramatycznych);
– przekształcenia (z wyrazów podanych w nawiasie);
– prawda/fałsz;
– parafraza cytatów;
– formułowanie wypowiedzi jedno- i wielozdaniowych.
🔒 Zawartość dostępna dla subskrybentów: odblokuj tutaj.
Gary Chapman The 5 Love Languages®
Poziom: B1/B2
Czas: 90 min
Lekcja opracowana na podstawie książki pt. The 5 Love Languages: The Secret to Love that Lasts autorstwa Gary’ego Chapmana, poświęcona tematyce relacji międzyludzkich. W czasie lekcji uczniowie oglądają krótkie wideo (5:08) pt. „5 Ways To Work With Your Partner’s Love Language”, udostępnione na kanale Psych2Go. Konspekt lekcji zawiera również link do psychozabawy Love Language™ Quiz z 30 pytaniami.
W czasie lekcji uczący się poznaje koncepcję autora, mówiącą o pięciu prostych sposobach, którymi chcemy, by miłość była nam okazywana.
Lekcja składa się z 10 zadań (zamkniętych oraz otwartych), rozwijających wszystkie sprawności językowe. Przykładowe typy zadań to:
– luki na podstawie selekcji z banku;
– luki otwarte („dziurawiec”);
– dopasowywanie wyrazów do definicji;
– dobieranie (sprawdzające znajomość idiomów oraz struktur gramatycznych);
– przekształcenia (z wyrazów podanych w nawiasie);
– parafraza cytatów;
– formułowanie wypowiedzi jedno- i wielozdaniowych.
🔒 Zawartość dostępna dla subskrybentów: odblokuj tutaj.
Tim Urban „Inside the mind of a master procrastinator”
Poziom: B1/B2
Czas: 45 min
Lekcja opracowana na podstawie wystąpienia (TED talk 2016) pt. „Inside the mind of a master procrastinator” Tima Urban, poświęcona tematyce zarządzania czasem (planowanie, ustalanie priorytetów i organizacja pracy). W czasie lekcji uczniowie oglądają 14-minutowe wideo (4:51), udostępnione na kanale TED.
Lekcja składa się z 5 zadań (zamkniętych oraz otwartych), rozwijających wszystkie sprawności językowe. Przykładowe typy zadań to:
– luki na podstawie selekcji z banku;
– prawda/fałsz;
– formułowanie wypowiedzi jedno- i wielozdaniowych.
🔒 Zawartość dostępna dla subskrybentów: odblokuj tutaj.